Sunday, January 1, 2012

Bagaimana Ambang 2012 Di Sambut ??

Berbagai sambutan yang di lakukan untuk menyambut tahun baru. Kebanyakan dihiasi dengan pertunjukan bunga api dan konset hingga awal pagi. Nanti bulan sembilan 2012 banyak la kes-kes buang bayi. Masa tu buat-buat terkejut kenapa moral anak-anak muda semakin rendah. Tapi tak apa sebab konsert-konsert tu dihadiri oleh menteri-menteri. Ketika inilah menteri dapat mendampingi rakyat ( walau dia duduk atas pentas ja ).

Poster dari syahirul.com Facebook
Alhamdulillah disebalik gemerlapan untuk menyambut detik 12 malam ada disebalik tu yang masih ingin mengingati pencipta dengan cara tersendiri. Tak perlu ikut orang lain atau negara lain yang menyambut dengan bunga api. Sebagai contoh Countdown 2012 yang dadakan di Dataran Kemerdekaan Shah Alam yang menampilkan Ustaz Azhar Idrus, Zizan Raja Lawak, Sham Kamikaze dan ramai lagi. Tengok poster pun terasa meriah. Rasanya banyak lagi tempat yang membuat program seumpama itu.

Tapi apa boleh buat, aku yang duduk kar rumah saja ketika tu boleh tengok TV ja lah. Tontonlah yang dihidangkan, konsert dengan bunga api. Siaran TV banyak tetapi semua tayang rancangan yang lebih kurang sama ja. Kenapa tak ambil inisiatif untuk menampilkan kelainan?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...