Wednesday, January 18, 2012

Eain Ikan Bakar, Sungai Petani

Lama tak tulis jalan-jalan pi makan. Tapi yang ini dah lama kami ke sana sebelum isteri aku bersalin lagi. Sekarang baru nak tulis. Kali ini kat Sungai Petani lebih tepat lagi Kawasan Perindustrian Tikam Batu. Eain Ikan Bakar.
Eain Ikan Bakar, Tikam Batu
Kedai makan Eain Ikan Bakar nie terletak di tepi jalan yang bertentangan Kawasan Perindustrian Tikam Batu. Kat kawasan nie banyak kedai makan, tetapi yang nie yang aku rasa sedap, sebab dah lama dok pi makan kat kedai ni.
Tokey kedai ( betul ka nie ? ) tengah cedok kepala ikan.

Kedai ini menyediakan masakan kampung seperti ikan bakar, daging bakar, kari, kurma, sup, berbagai jenis gorengan seperti ikan masin, ikan, ayam, ulam-ulaman, sambal belacan, air asam, sup dan banyak lagi lah. Nak tau mai makan dulu.
Ulam-ulama dah nak habis
Kedai nie boleh kata bersih dan selesa juga lah, kipas diletakkan di beberapa tempat. Meja-meja disusun di luar kedai yang berbumbung sahaja. Kedai dikelilingi pokok-pokok besar, jadi suasana tak berapa panas.

Makanan yang disediakan bagi aku memang sedap dan banyak pilihan. Makan layan diri, air sahaja kena oder. Harga pun boleh tahanlah, tak mahal sangat. Kadai dibuka setiap hari untuk makan tengahari. Bila datang jangan lewat nanti tinggal kuah ja terutama hari kerja sebab ramai pekerja kilang-kilang disitu akan serbu. Senarai menu yang ada kat kedai ditulis ringkas ja.
Klik kalau nak lihat besar sikit.
Parking tak susah. Parking sahaja di bahu jalan atau tempat-tempat yang rasa-rasa ok sekitar kedai tu. Lokasi yang aku tag dalam Google map kat bawah nie cuma agak-agak sahaja, tak lari banyak dari lokasi sebenar.


View Eain Ikan Bakar in a larger map

8 comments:

  1. memang lazat makan kat gerai tu..akupun p sana anak menakan aku bgtau...p la kami 2april bbebaru ni kami 3org kena ikan gulai nyok2 memang gulai dia gred A.. mkn punya la byk sampai senkak perut nk sendawa pun x bole...rege murah kami 3org baru kn rm43..klu p kat kepala batas lagu ni mau rm80 keatas...tu yang balik KL dok teringat lg ni..bln 6 nk p repeat lain..mai kwn2 p cuba kedai ni..

    ReplyDelete
  2. TQ lawat blog nie...tuuu dia 3 orang makan cam tuu. Bln 6 nie mai blenja sekali...ok

    ReplyDelete
  3. Selalu gak dok pi makan kat situ... Hehe..:)

    ReplyDelete
  4. Tengahari kelmarin baru saja pi makan kat situ

    ReplyDelete
  5. Omg inilah kedai yg i pernah gi mkn, ms i gi SP.tp jenuh nk ingat.aduhai.thanks bro

    ReplyDelete
  6. OK no problem...lawat la lagi sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak pasti la... saya pun tak ada no telepon kedai nie.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...