Monday, November 12, 2012

Dah Redeem Kad Mesra Petronas ?

Dah periksa berapa banyak point ada kat dalam Kad Mesra Petronas?  Kelmarin aku redeem point. Tak sangka ada 5632 point. Point banyak tu bukan kumpul 3 hari tapi 3 tahun sebab point sah untuk 3 tahun sahaja dan bukan sikit kena belanja kat kedai Mesra. 1 point = RM 1 jadi kena belanja lebih kurang RM 5632.

Dengan point banyak tu dapatlah pam minyak sebanyak RM 56.32. Dikira satu point bersamaan 1 sen. Dengan harga minyak Ron 95 ketika nie RM 1.90 dapatlah 29.642 liter ( minyak ni dikira sehingga 3 titik perpuluhan). Alhamdulillah jimat.

Macam mana nak tebus point Kad Mesra Petronas? mudah ja, masukkan kad dalam slot kad kredit pam minyak dan ikut arahan dan kalau nak tahu berapa point ada, minta juruwang kat stesen tu periksa. Aku tebus rapat dinding sampai kosong.

p/s: Siapa yang ada kad Mesra jangan dok simpan point lama-lama hingga lebih 3 tahun, bukan akan beranak-pinak tapi buang anak.

6 comments:

  1. Replies
    1. rasanya belanja RM1 = 1 point

      Delete
    2. saya dapat kad sementara sudah 3 tahun sampai sekarang kad ori tak sampai,sekerang saya pakai shell sebab tak nak kena tipu lagi

      Delete
    3. saya guna kad yg dapat ketika isi borang kat stesen petronas saja

      Delete
  2. Macam Tipu Je...Aku Nak Tebus Point Beli Barang Pun tak Boleh..Kena Call Mesra Kad lah.Tanya Stesyen Petronas Pun Tak tahu Number..Puihhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya kaaa... saya hanya pernah guna untuk isi minyak... cuma masuk kad dalam slot kad kredit saja.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...