Saturday, December 28, 2013

Tudung Apa Nak Pakai Pi Sekolah?

Sejak tutup sekolah anak pompuan aku, Siti Sarah cakap cikgu tak bagi dah pakai tudung ada awning. Betul ka? Sebab semasa Orientasi Tahun Satu 2012, PK HEM Cikgu Nor Hidayah beri taklimat pelajar perempuan boleh pakai tudung ada awning.

Hari nie 26/12/2013 aku talifon SK Bertam Perdana dan di maklumkan tudung ada awning tak boleh pakai kat sekolah. Maka kenyataan yang lepas terbatal. Diberitahu pelajar perempuan hanya boleh pakai tudung sekolah yang jenis dua lapis. Apa kebenda tudung 2 lapis tu? Dua lapis tu macam tudung yang orang pompuan pakai dok pi jalan-jalan tu ka? Mula-mula aku pun tak tau. Diterang yang jenis dulu-dulu tuuu. Yang jenis kain empat segi di lipat jadi tiga segi..
Tudung ada awning dan tudung dua lapis.

Jadi kepada ibu bapa yang dok tengah nak cari tudung harap ambil perhatian, jangan tersilap. Kepada cikgu yang cari duit lebih jual tudung sekolah pun harap jual yang boleh pakai kat sekolah.

p/s: Tudung yang dok ada masih lagi elok. Tahun depan pakai dululah, dah darjah 6. Nak buang sayang. Membazir amalan syaitonn.




3 comments:

  1. anak2 pon makin membesar bang kann., ehHHee

    ReplyDelete
  2. Maaf saya tak berniat nak komen awak .... cuma nak kater....
    terima kasih... saya suka blog awak :)

    Feel free to visit my page ... Butik Blouse Muslimah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...