Thursday, January 2, 2014

Kursus Intensif Ikat Tali Kasut

Kelmarin Muhammad Ammar menjalani kursus intensif cara mengikat tali kasut sekolah. Tahun nie entah ribut atau hujan kat mana dia nak kasut sekolah bertali dan juga tapak ada warna. Sebelum nie semua kasut jenis zap-on ja. Tak pa lah dah besar takkan nak pakai kasut zap on lagi.
Kasut sekolah bertali.
Hari nie dah nak sekolah, jadi petang semalam dijalankan kursus intensif ikat tali kasut. Haaa.. tengok kat bawah nie.
DSCF3144
Beri sokongan kepada abang.
DSCF3145
DSCF3146
Nur Fatini sedang ajar abangnya ikat tali kasut

Pagi nie hari pertama persekolahan. Apa-apa pun pi pakai kasut dulu. Tergagap juga nak ikat reben tu.
DSCF3166
Teringat masa aku darjah satu. Masa tu mana ada kasut jenis zap on, semua bertali. Bila tali kasut terbuka tak tau nak ikat cam mana. Siap teriak lagi cari Pak Lang aku suruh ikat balik. M Ammar jangan teriak pula kalau tali kasut terbuka kat sekolah.

DSCF3167
OKlah tu, semakin cekap

Tahun nie Siti Sarah dah darjah 6 jadi kena pulun sungguh-sungguh nak UPSR dan Muhammad Ammar dah darjah 3. Alhamdulillah tahun nie M Ammar bersekolah sesi pagi, jadi dapat pi sekolah sama-sama dengan kakak dia ~ masuk sekolah waktu pagi baru segar nak belajar.
DSCF3173
Sudah siap kembali kesekolah.
DSCF3175
Tayang beg baru. Harap-harap dapat menampung berat buku.

Ahmad Firas dan Nor Fatini masih meneruskan pengajian tadika dan nurseri di tempat lama. Didoakan keempat-empat anak aku belajar rajin-rajin, menghormati guru-guru, mudah dapat apa yang dipelajarai, tak tinggal sembahyang dan menjadi anak-anak yang cemerlang di dunia dan akhirat, amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...