Amariz Cafe

Sekali lagi medan selera Kiosk Bertam, satu lokasi makan yang terdapat enam buah kiosk yang menyediakan makanan berkonsep santai dan terbuka dan boleh lepak-lepak menjadi tumpuan.  Logo wi-fi ada kat situ, tapi tak pastilah boleh guna ka tidak. Setiap kiosk mempunyai menu tersendiri seperti masakan melayu, ala-thai, ala-chinese, western, pizza. Kiosk-kiosk nie tak payah gaduh-gaduh berebut pelanggan.

Amariz Cafe
Kali ini kami nak pekena ala-chinese pula. Jadi kami lepak depan Amariz Cafe. Cafe nie menyediakan berbagai makanan berkonsepkan cina seperti sizzling, claypot, little kuali dan berbagai jenis masakan sayuran, ikan dan daging. Semua ala-chinese.
Menu, klik untuk paparan lebih besar
Sebelum ini kami dah datang ke kiosk nie dan dah makan Char Ho Fun dan claypot rice, memang sedap. Jadi kali nie kami nak cuba yang lain pula. Isteri aku nak oder char koew teow. Tapi koew teow habis jadi oder bee hoon singapore saja lah. Aku oder kantonese koew teow, pelayan tu kata ada. Aikkk.... tadi kata koew teow habis, tapi sekarang ada pula. Jadi pelayan tu jelaskan cantonese koew teow guna koew teow jenis lain. Tak sama dengan koew teow yang selalu kita makan tu. Kedua-dua menu tu sampai dalam kuali kecil
Cantonese koew teow, banyak sayur
Cantones koew teow bila sampai nampak putih ja, tapi bila kacau baru nampak koew teow yang di salut dengan kicap berwarna gelap. Koew teow yang digunakan berbeza sebab lebar-lebar. Rasa memang sedap.

Singapore bee hoon lain sikit dari yang selalu kami makan. Selalunya jika bee hoon nie mesti warna putih berlada tetapi kali ini warna merah seperti bee hoon yang biasa kita makan. Tanya kat pelayan kenapa singapore bee hoon tak warna putih, dia jawab bee hoon nie di masak stail chinese. Memang seperti tu.  Rasa OK ja lah. Nak kata sedap pun tak sangat.
Singapore bee hoon
Kuantiti masakan boleh tahan banyaknya, kenyang walau semangkuk. berbaloi.

Disamping makanan tu, Anak aku Sarah oder makaroni cheese dari kiosk sebelah dan kami tambah cheesy wedges dengan satay juga dari kiosk yang lain. Ammar tak oder apa-apa dia nak makan satay ja. Firas kami agak akan makan satay sebab sebelum nie dia suka makan satay.
Makaroni cheese feberet Sarah oder kat Nan's Kitchen
Tapi Firas telah belasah makaroni cheese kakaknya dengan berselera sekali.
Cheesy wedges oder kat J Krust
Cheesy wedges nie tak boleh lawan yang kat KFC punya tapi OKlah. Bagi aku cili sos tu kena guna yang sedap sikitlah.
Satay oder kat Anjung Satay
Kat Kiosk Bertam nie yang menariknya walau kita duduk depan kiosk mana pun, kita boleh oder dari kiosk-kiosk lain. Tokey tak marah punya. Tuu yang best sebab dapat makan berbagai citarasa di satu lokasi.


Waktu perniagaan semua kiosk kat sini bermula dari petang sehingga malam. Lokasi kiosk di Kepala Batas seperti google map kat bawah.
View Kiosk@Bertam in a larger map

No comments:

Post a Comment