Friday, February 3, 2012

Alor Setar - Hari 2 : Taman Permainan Menara Alor Setar

Tak mau bagi bebudak tu boring kat kampung cuti tahun baru cina nie, pagi-pagi lagi, tak la pagi sangat bawa anak-anak aku ke Taman Menara Alor Seter. Bila balik kampung selalu dok lalu kat situ, nampak ada alat permainan berdekatan Menara Alor Setar. Macam ganas ja. Jadi pagi ni kami ke situ. Bebudak dangan pak budak ja, mak budak kena dok rumah.

Parking banyak, sebab orang tak ada lagi. Apa lagi, lepas la bebudak tu main kat situ. Cuaca masa nie memang baik, panas.
Taman di kaki Menara Alor Setar
Bila sampai, laaa baru nampak permainan kanak-kanak kat situ sikit saja dan tak banyak pilihan. Tapi ok lah main dulu. Kawasan sekitar menara bersih dan sesuai untuk lepak-lepak bersantai.

Anak abang aku pun datang juga dengan basikal.
Anak ke tiga aku Ahmad firas menunjukkan keberanian melongsor dalam terowong papan longsor.
Sambil-sambil tengok depa main, pusing-pusing kawasan bawah menara. Tanyalah apa yang patut kat kaunter. Mungkin malam nanti nak bawa kami sekeluarga naik atas menara.

Dok tak berapa lama bebudak tu jemu sebab asyik dok ulang benda main yang sama jadi kami berangkat ke Taman Merdeka bersebelahan Stadium Sultan Abdul Halim.

1 comment:

  1. mai sini time belajaq kat Polimas gigih naik motor jalan² Aloq Staq

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...