Sunday, February 12, 2012

Pantai Merdeka Feb 2012

Sekali lagi kami ke Pantai Merdeka. Saja nak lepak-lepak. Macam yang lepas kami pi sana awal pagi. Hampir seperti yang lepas juga cuma lewat sehari, hari Thaipusam. Cuma kali ini cuti ganti Maulidur Rasul. Belah Penang dan seangkatan dengannya bercuti, Kedah kena kerja cam biasa. Kira-kira setahun dah.

Sepanjang jalan menghampiri Pantai Merdeka dikiri kanan jalan bendera parti politik terpacak. Sehingga banner besar Pantai Merdeka pun terpacak atasnya bendera. Serupa ada pilihanraya kecil, dok warm-up kot.
Dihiasi bendera
Sampai di sana pilih tempat yang stategik sebab nak gantung ndoi ( buaian) sebab ada dua puteri dan putera nak berendoi. Cari pokok yang ada dahan rendang nak ikat tali.


Tak ada masalah sebab boleh kata orang tak ramai lagi cuma masalah kotor sebab sampah yang dibunag oleh pengunjung semalam. Abang MPSPK pusing banyak kali juga lah baru dapat bersihkan kawasan nie.
Berendoi di pohon beringin
Kali ini bawa khemah sebab senang nak simpan barang dan boleh lepak-lepak dalam khemah ( macam bagus ).

Masa datang tu janji dengan bebudak dua orang tu Sarah dangan Ammar, datang main pasir ja, tapi tak tahan daulat pakat-pakat mandi.
Melihat hasil tangkapan
Pantai kat sini sempit sahaja, kalau nak mandi kena datang awal sebab lebih kurang tengahari, air akan pasang. Air sampai ke tebing batu.

Pembaharuan, tandas yang disediakan sekarang tak boleh masuk dengan selipar sendiri. Kena pakai selipar yang disediakan. Tapi satu ja kekurangan selipar tak boleh nak basuh sebab paip air tak ada kat luar.
Sikecil tak ada, sedang beradu di bawah pohon beringin.
Sahun lepas masa datang Pantai Merdea kami ada beli rojak buah, memang sedap. Entah apa yang mak cik tu gaul. Sampai balik pun dok teringat lagi. Jadi kali nie apa lagi isteri aku ke gerai tu. Beli sebungkus. Licinnn.
Rojak buah
Sambil makan dok sembang dengan isteri, aku kata kalau ada banyak mempelam baru best. Aku pula pi beli. Macam tahu-tahu ja apa aku cakap tadi, mempelam banyak tapi masammm. Apa-apa pun kuah dia memang sedap. Mabelessss

Haaaa kalau datang Pantai Merdeka jangan lupa pekena rojak buah Mak cik nie. Gerai yang hujung sekali dekat perking lot hadapan padang permainan.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...