Kali ni aku tanya staf kaunter kenapa power window Myvi aku tak elok-elok?. Dia jawab " Itu masalah common". Aikkkk...masalah common jawabnya. Jadi masalah tu kira ada dalam buku manual la, sebab masalah itu akan sentiasa ada dan adalah normal.
Aku takkan nak pi marah penjaga kaunter tu pula, dia tak bersalah. Yang perlu selesaikan masalah ni mestilah orang-orang atasan PERODUA seperti Bahagian Kejuruteraan yang sentiasa menghadapi masalah ini dan Bahagian Pembelian sebab dari ceruk mana mereka beli alatan. Mesti mereka ada statistik kerosakan alatan kenderaan bawah jenama mereka. Kalau dah terlampau kerap sangat sesuatu alatan tu rosak atau tak berfungsi, rasa aku PERODUA patut mengambil tindakan memperbetulkan keadaan. Jangan perkara kecil menyebabkan orang hilang kepercayaan umpama rosak bawang kerana jmabak. Jangan biar pelanggan yang terpaksa menanggung kos pembaikan untuk barangan tak berkualiti PERODUA bekalkan. Ikuti contoh kereta buatan negara lain seperti TOYOTA dan HONDA, mereka tak takut mengaku kesilapan yang berlaku dan mereka sanggup menarik balik kenderaan yang terlibat untuk dibuat pembaikan atau penukaran, secara percuma lagi. Tak hilang bisa ular menyusur akar. Kalau barang bagus pelanggan tetap ada.
Beli kereta bukan dengan air lior. Walau kereta PERODUA Myvi tu boleh kata kenderaan dalam tahap mampu milik tapi jangan pula beri barangan murahan kat pembeli. Lepas tu kalau kurang pembeli, kata lah pula rakyat Malaysia tak menyokong barangan tempatan ( berapa peratus alatan dalam kereta tempatan adalah buatan tempatan??) . Lu pikir la sendiri...
No comments:
Post a Comment