Friday, March 26, 2010

Waranti TESCO

Tak tau arah nak pi mana, kami ke TESCO Sungai Petani ( yang baru ). Sampai la ke bahagian elektrik. Terfikir nak beli DVD Player untuk TV atas. Pergi bahagian DVD, berbagai jenis ada dari berjenama hingga tak ada nama.

Pilih punya pilih ambil la jenis Pensonic, harga boleh tahan la. Bawa ketempat testing dulu, beri staf mereka test. Lalu terbaca satu notis yang ditulis di situ.
Barangan yang dijual ada dua kategori iaitu Class A dan Class B. Class A terdiri dari barangan elektrik berjenama seperti Sony, Toshiba, Samsung, Pensonic dan macam-macam lagi dan Class B pula terdiri dari barang yang tak berapa ada nama seperti Agip, Cenfonix dan beberapa nama yang aku tak kenai. Aku tanya staf yang bertugas apa yang dimaksudkan dengan Class tu. Lalu dia jawab Class A terdiri dari barangan yang berjenama dan waranti TESCO tidak tanggung, jika berlaku kerosakan pelanggan kena hantar sendiri ke pusat servis. Manakala Class B pula terdiri dari barang yang jenama TESCO, jika rosak TESCO akan ganti baru atau perbaiki ketika waranti.
Dengar saja dia cakap macam tu aku pun tukar la ke jenama TESCO. Senang sikit kalau rosak hantar balik ke TESCO saja lagi pun murah. Selepas setahun rosak kira beli lain ja.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...