Fadhilat Capal Rasulullah

Dua tiga hari lepas aku terbaca satu post yang di kongsikan oleh seorang kawan dalam fb mengenai fadhilat capal atau sandal Rasulullah SAW. Tak tau la kalau perkara nie dah lama beredar, aku baru pertama kali baca.

Panjang lebar juga penerangan mengenai fadhilat sandal Rasulullah SAW nie disulami dengan hadis-hadis dan perawi sheikh-sheikh yang didakwa alim ulama.

Yang menjadi fokus utama ialah kelebihan dan keberkatan menyimpan gambar lakaran sandal tersebut yang boleh memberi banyak manfaat seperti dilepasi daripada ancaman kuku besi penzalim, mencapai keberhasilan pekerjaannya dan berjaya di dalam segala cita-cita kepada diri sendiri mau pun keluarga. Tapi kenyataan ini dilapisi dengan beriktikat kecintaan kepada pemilik sandal sebenar iaitu Rasulullah SAW.



Apa yang nak disampaikan seperti surat berantai. Kalau surat berantai, pembaca diminta membuat salinan dan diedarkan kepada orang lain (zaman la nie edar melalui email atau share saja). Kalau tak edarkan, penerima surat akan ditimpa bencana. Tapi post nie cuma minta pembaca buat lakaran sandal tu dan dibawa bersama. Tapi taklah dinyatakan bala kalau tak lakukan.

Macam-macam fitnah yang datang dalam berbagai bentuk yang boleh mengugat akhidah umat Islam ketika ini. Ya Allah lindungilah aku, kaum keluargaku, sahabat-sahabat dan seluruh umat Islam dari fitnah-fitnah yang datang.

No comments:

Post a Comment