TALESKA : Hari Terakhir

Hari ini Jumaat, 28hb Jun 2013 merupakan hari terakhir TALESKA ini dibuka. Selepas ini ia akan ditutup selamanya. TALESKA ini telah dibuka pada 1hb Jun 2010 dan dikendalikan oleh Koperasi IPPT USM ~ selama 3 tahun sebulan.

Kelang-kabut juga dengan penutupan ini, dimana notis yang diberi sangat pendek dan dipertengahan tahun. Kasihan juga kepada guru-guru yang terpaksa diberhentikan.

Sedih
Anak aku Ahmad Firas merupakan pelajar pertama berada kat sini ~ klik sini. Adiknya Nur Fatini baru masuk tahun lepas. Hari ini dia merupakan antara pelajar terakhir yang meninggalkan TALESKA ini.
DSC_3739
Hari terakhir Taman Asuhan Lestari Kanak-Kanak (TALESKA)
Untuk  kali terakhirnya kami mengucapkan terima kasih kepada guru-guru yang telah mendidik anak-anak kami. Mengajar membaca doa, berus gigi, siang ikan, bersukan dan sebagainya. Komitmen yang diberikan oleh guru-guru amat besar ertinya dalam mendidik anak-anak kami menjadi lebih baik (maklumlah mak bapa pun bukan ada masa nak mendidik mereka). Semoga guru-guru ini diberkati usaha mereka dan mendapat rezeki yang lebih diluar sana.

Untuk tidak menghampakan ibu bapa yang terpaksa mencari pengasuh baru (tak tentu lagi anak-anak akan serasi) maka pengetua TALESKA telah mengambil inisiatif membuka sendiri pusat jagaan kanak-kanak dikawasan yang sama (behampiran kedai hardware dan Restoran Sofena) dengan mengekalkan beberapa guru-guru lama. Semoga beliau dapat memberi perkhidmatan yang terbaik seperti mana beliau berkhidmat di TALESKA dulu.

2 comments:

  1. Salam..Adi terima kasih byk2 sbb adi dan izin dari allah lah, kak mampu brtahan utk taleska lma ke taska sedia ada..terima kasih sekali lagi dari kak semoga allah membalas jasa baik adi dri dlu terus menyokong hingga kini..terima kasih juga buat zehan yg sudah banyak bantu kak slama ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih tu semua dari Allah atas usaha kak aziah... moga bertambah maju

      Delete