Friday, November 16, 2012

PenBEX 2012 - Dah Sampai Dah

Hari tu aku tulis mengenaii PenBEX 2012 di Tasek Gelugor, promosi ja aku tak pi lagi. Kali ini aku dah sampai dah. Peta lokasi yang aku tampal hari tu salah. Lokasi sebenar di Taman Industri Asas Tani PERDA, Jalan Kubang Menerong. Tak tau pulak nama tempat tu depa tukar ke Dataran Transformasi Usahawan.


View Dataran Transformasi Usahawan in a larger map

Kami sampai dah malam. Malam-malam lalu ke kawasan nie menakutkan, dikelilingi ladang kelapa sawit. Tapi kat tapak expo nie terang benderang. Parking banyak tapi dengan manusia yang ramai datang, ramai yang parking di jalan utama. Cuaca pun elok. Kalau hujan boleh tahan lecah juga sebab dataran nie tanah merah.
PenBEX 2012 Dataran Transformasi Usahawan Tasek Gelugor.
Penat juga jalan kalau nak lawat semua gerai. Berbagai produk yang diusahakan oleh bumiputra di ketengahkan. Macam-macam ada dari makanan, minuman, pakaian, tudung, alat memasak, penternakan, makanan kesihatan dan macam-macam lagilah. Nie antara gambar yang aku sempat rakam.
Kerepak kaduk dan bayam
Alatan memasak
Susah nak dapat kerepek nangka cam nie
Jeruk Madu Pak Ali
Bahagian yang ada haiwan kami tak pi, dah tak larat jalan. Kat dalam ekspo nie ada juga produk konsert bumiputra. Entah kumpulan mana dok balun.

Sebelum balik nak rasa makanan jepun, beli benda kat bawah nie. Nama dia takoyaki. Tengok ramai yang beli, cara dia hias pun menyelerakan. Mula-mula oder sepeket, tapi rasa macam sedap ja oder satu lagi.
Takoyaki
Sampai rumah makan, baru tau rasa cam mana. Ada masam ada lemak dengan tekak hari-hari kari memang tak boleh pi. Lain kali beli sepeket rasa dulu baru oder lagi, jangan tamak.

Keseluruhan PenBEX nie memang best. Bukan setakat tengok dan beli sahaja tapi ada berbagai booth yang beri sempel untuk rasa.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...