Betul ka G4S nie ?

Dalam dok baca laman inminds ternampak beberapa artikel mengenai G4S. Bila terlihat logo G4S nie teringat van yang selalu dok ambil dan tambah duit dalam mesin ATM dan mesin deposit bank dekat tempat kerja aku. Logo dia sama.
Adakah G4S yang memberi servis kepada bank-bank nie juga terlibat memberi perkhidmatan ke penjara-penjara yang dikuasai oleh Israel?
 
Sedikit mengenai artikel (terjemah guna Google Translate yang kadang-kadang lari makna) yang aku baca dari inminds mengenai G4S:

G4S Terlibat Dalam Penderaan Kanak-kanak

Jumaat, Oktober 12 menyaksikan aktivis hak asasi Palestin berpiket di pintu masuk ibu pejabat G4S firma keselamatan di London untuk membantah penglibatan syarikat dalam penyeksaan dan mengurung kanak-kanak Palestin.
Firma keselamatan British Denmark G4S menyediakan sistem keselamatan untuk membantu Israel dalam penjara dan pusat soal siasat kedua-dua di Tebing Barat dan di Israel di mana kanak-kanak Palestin sedang dikurung dan diseksa.

Ini termasuk penjara Ofer dalam wilayah yang diduduki dimana G4S menyediakan sistem perimeter pertahanan dan bilik kawalan sepusat untuk keseluruhan kemudahan, dan pusat soal siasat terkenal Al Jalame di utara Israel dengan Cell 36 untuk Tahanan Kanak-kanak Antarabangsa, dilaporkan kanak-kanak dikurung didalam sel-sel kecil dan kotor seorang diri, sesetengahnya selama 65 hari, mereka cuma dapat keluar untuk ke bilik soal siasat dengan tangan dan kaki bergari ke kerusi dan didera kadang-kadang berjam-jam. G4S menyediakan sistem keselamatan untuk melaksanakan penyeksaan ini.
------------------------------------

Nak tau lebih lanjut pi kelaman inminds. Banyak maklumat berguna dalam laman tu. Terutamanya mengenai barangan yang mempunyai hubungkait dengan Zionis. Sekarang aku lihat ramai yang menampalkan poster boikot produk Israel yang dah tak relevan. Mungkin diambil dari poster-poster yang lepas. Sebab ada syarikat-syarikat yang dulunya menyokong Zionis telah tidak berbuat demikian dan mungkin ada syarikat baru yang menyokong. Dalam laman nie maklumat tu boleh didapati.

No comments:

Post a Comment