Tuesday, November 1, 2011

Restoran Tomyam Udang, Jelutong

Rasanya tengah bulan Oktober lepas kejadian nie. Kawan sepejabat nak belanja. Makan preeee. Masa rehat jam 1 tengahari kami ke Restoran Tomyam Udang yang terletak kat persimpangan Jelutong dan Lebuhraya Gelugor.
Kat gambar atas, yang belanja bukan yang lelaki depan tu, sebok betul tangan dia, tak sabarrr. Tapi yang belakang tangan tu, Muneera.

Sampai sana pilih set C, yang sponser pilih. Sebab cukup untuk 6 orang. Masa sampai rasanya ada 2 meja saja yang ada pemakan.

Set C terdiri dari Tomyam Udang ( macam nama kedai ), ayam halia, sotong pedas, kangkong belacan, siakap tiga rasa, kerabu mempelam dan air buah satu jug. Kangkong belacan tukar jadi kailan ikan masin dan tambah telur dadar.

Oder tak berapa lama dah sampai. Nie dia.
Kerabu mempelam

Telur dadar

Ayam masak halia

Kailan ikan masin

Siakap tiga rasa

Tomyam udang

Sotong masak pedas
Makanan boleh kata semua sedap terutama sotong masak pedas. Ikan siakap 3 rasa Ok saja tapi tak adalah timun, tomato, nenas yang dipotong dalam sos. Tomyam pula bersempena dengan nama kedai taklah segah nama kedai. Tapi aku nak komen pun tak boleh gak sebab dah kata tomyam udang jadi yang diberi kuah tomyam dengan udang saja, tak adalah bahan-bahan tambahan seperti bawang, tomato, cendawan, rasa memang sedap.

Tak sampai setengah jam licin. Apa-apa pun memang sedap tambah lagi masa tengahari time lapaq dan juga makan preeee. Terima kasih kepada yang telah menaja makan tengahari semoga Allah murahkan rezeki lagi.

Nie menu yang ada kat sana:


Restoran memang selesa, luas dan tempat parking banyak kat depan kedai.


Lokasi dari google.


View Restoran Tomyam Udang, Jelutong in a larger map

3 comments:

  1. mak aii.. tgk gambaq ni pun dah terliuq dah..

    ReplyDelete
  2. Bolehlah mkn nak kata sedap biasa2 je...baru je beli...

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ lawat blog saya....lain mulut lain rasanya

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...