Tuesday, November 15, 2011

Perasmian LPPKN Kepala Batas

Baru ada masa nak tulis, dah lama berlaku. Perasmian Pusat Keluarga, Lembaga Penduduk Dan Pembangunan Keluarga Negara ( LPPKN) Kepala Batas pada 15 hb Oktober 2011 lepas.

Bukan sesaja nak pi perasmian nie, tapi anak aku Muhammad Ammar ada ambil bahagian dalam persembahan bersama dengan bebudak Tadika Khalifah Intelek.

Awal pagi kena keluar rumah dah. Sarapan dulu kat Bob Noorly kat Bertam Putra, selepas selesai hantar Ammar ke LPPKN. Biasalah penganggkutan dan sarapan pagi pihak tadika tak sediakan. Sampai lebih kurang jam 9 pagi. Banggunan LPPKN baru berwarna hijau.

Sampai sana hantar Ammar kepada pihak tadika untuk bersiap dan mekup.

Sementara depa dok bersiap, aku jalan-jalan kat luar. Ada beberapa permainan yang disediakan untuk bebudak dan juga emak dan bapa budak.

Acara mancing ikan. Kumpul 3 ikan dapat hadiah beg tapi
mesti ibu bapa dengan anak.
Yang best disediakan makan pagi untuk semua orang, kalau tau pihak LPPKN sediakan kami terus ja mai sini, jimat.
Makan pagi disediakan.

Cemuih dah dok pusing-pusing kat luar, jadi kami masuk dalam dewan ada lah kat kul 10 pagi. Lama lah juga dalam jam 11 pagi baru menteri datang. Tuuu pun dok buat acara kat luar dulu cam melawat pameran. Hampir jam 12 tengahari baru menteri masuk dewan dan acara bermula. Kesian kat mak cik - mak cik yang datang sejak awal pagi untuk terima bantuan ada yang dah ada kat sana jam 8 pagi hanya nak dapat RM 300.00. Kalau nak derma tu bagi saja lah tak payah la tahaq depa nie sebab nak tunggu menteri dan nak ramaikan majlis.

VVIP yang datang Tun Abdullah bin Haji Ahmad Badawi dan Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil. Perasmian oleh Pak Lah walau pangkat Datuk Seri Sharizat lebih tinggi. Masuk saja VVIP terus dengan lagu NegaraKu dan diikuti oleh Lagu 1Malaysia ( orang tetap berdiri menyanyi lagu 1 Malaysia nie ).  Rasanya nie kali pertama tadika nie buat persembahan depan menteri.

Alhamdulillah acara tadika menjadi pembuka majlis. Kalau di letakkan acara tu yang terakhir, jenuh mengepung si kecil Firas dalam dewan tu.


Haaaa.... nie dia acara Ammar masuk jadi ulat bulu.

Mula-mula cikgu Tikah suruh beli seluar ketat tu. Tapi kami kata mana ada masa nak pi beli lagi pun kami nak cari kat mana, jadi kami suruh saja pihak tadika beli. Cikgu Tikah kata RM 8.00. Kami OK saja lah. Tapi akhir-akhir cikgu Tikah kata tak perlu bayar sebab seluar tu depa nak simpan. Masa dok dalam dewan adalah bersembnag dengan ibu bapa yang anak dia masuk pertunjukan tu juga. Kami tanyalah dia mengenai seluar tu. dia kata cikgu Tikah minta RM 7 sahaja. Aikkk pasai pa kat kami minta RM 8 ?? Harga seluar ikut harga pasaran macam harga emas kot, ada naik-turun.

Selesaai sahaja acara bebudak tu, mula pula acara VVIP. Aku tunggu sekajap saja selepas Dato Sharizat naik pentas. Kami pun balik. Ada kenduri.

Update 30/4/2013: Oleh kerana ramai yang lokasi LPPKN Kepala Batas nie, jadi aku letakkan Google Map kat bawah. Ia terletak dekat Ibu Pejabat Polis Seberang Perai Utara dan UDA. Moga dapat membantu.


View PPKN Kepala Batas in a larger map

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...