Kejohanan Sukan Kali Ke-2 SK Bertam Perdana

Pada 2hb Julai lepas Sekolah Kebangsaan Bertam Perdana telah menganjurkan aktiviti tahunan, Kejohanan Sukan Kali Ke-2. Kali nie walau dah tak menumpang disekolah lain tetapi acara sukan terpaksa diadakan di Sekolah Menengah Bertam Perdana disebabkan padang sedia ada saiz tidak sesuai untuk acara yang akan dipertandingkan.

Dibawah bebrapa gambar acara yang dijalankan untuk pelajar dari tahun satu hingga tahun 5 dan yang terbaru acara untuk Pra-sekolah. Ada empat buah rumah sukan bertanding. Rumah Merah ( rumah anak aku ), Biru, Kuning, Hijau.

Siti Sarah masuk acara perbarisan sahaja. Jadi pokok bunga.
Nie masa persiapan awal sebelum acara bermula.

Acara dimulakan dengan perbarisan melintas dihadapan ibu bapa.



Diikuti dengan bacaan doa dan selepas itu ikrar pelajar

Habis keluar barisan, bermulalah acara. Walau tengahari, masih berkabus....jerebu la tuuu. Ini antara acara yang di jalankan.

Inilah acara-acara yang dianjurkan seperti lari 100m  lelaki / perempuan, 100 x4 lelaki perempuan dan acara untuk pra-sekolah. Setiap acara tersebut di selang seli dengan penyampaian hadiah.
Acara untuk ibu bapa juga diadakan. Antaranya lumba lari lebih-kurangggg 100m ( banyak kurang tu ), sepak bola masuk gol kecik.

Perasmian penutup sukan dilakukan oleh YDP PIBG diikuti dengan penyampaian hadiah untuk perbarisan terbaik dimenangi oleh Rumah Merah dan hadiah untuk olahragawan terbaik.

Acara terakhir penentuan johan. Rumah Biru juara keseluruhan dan Rumah Merah naib johan.
Nie slideshow keseluruhan acara yang sempat aku ambil. Layannnnnn...


Gambar-gambar boleh tengok kat photobucket aku.

No comments:

Post a Comment