Thursday, December 30, 2010

Kuala Lumpur - Hari 3: Aquaria KLCC

Lepas saja melawat Petrosains, cari makan yang termudah dan berpatutan di KLCC.... apa lagi KFC ja la. Tak mau keluar dari KLCC sebab nak terus pi ke Aquaria.

Ambil tiket untuk Aquaria sahaja, harga boleh tahan la. Tapi OK la ikan laut ada dalam bangunan.

Disebabkan demam kristmas masih ada, kanak-kanak diberi hadiah bersempena Kristmas. Lelaki diberi topi merah ada lampu lip-lap dan perempuan diberi tanduk rusa merah macam cekak. Habis anak orang Islam jadi Santa Claus. Mungkin depa tak perihatin kot dengan benda-benda cam nie. Kalau Hari Raya aku rasa depa bagi keris atau tengkolok atau ketupat....hahahahahaa.

Masuk ke dalah kami disambut dengan ikan pirana. Nasib kami baik sebab masuk hampir jam 4 petang masa untuk jamu ikan pirana. Tunggu sat, ada petugas yang memberi penerangan tentang ikan tu dan selepas itu upacara bagi makan ikan. Makan memang gelojoh... sekejap ja lauk habis.
Inilah rupa ikan pirana.
Masuk dalam akuaria tidak di benarkan mengambil gambar menggunakan flash. Ikan boleh terkejut. Tapi ada juga kawasan-kawasan yang dibenarkan ambil gambar, kawasan tak ada ikan.

Macam-macam ikan ada, kalau nak tau pi tengok sendiri. Masa aku pi ni Aquaria ada salji sebab sambut kristmas, ada di hias dengan kapas putih.

Tarikan utama ialah konsep underwater world. Kita akan berdiri atas eskalator yang akan bawa kita melalui lorong bawah akuarium. Disamping itu ada juga akurium-akurium biasa dan juga haiwan lain selain ikan.


Ini dia sotong yang dok teka bolasepak piala dunia.


Habis sahaja melawat, keluar lepak di luar KLCC. Orang tua pun nak jadi Santa Claus.

Waktu operasi Aquaria: 10.30 pagi - 8 malam
Harga tiket untuk rakyat tempatan:
Dewasa RM 35.00; Kanak-kanak RM 25.00; Warga Emas RM 25.00

Maklumat lanjut mengenai Aquaria KLCC : http://www.aquariaklcc.com/

Posing kejap.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...