Ayam Penyet Cak Nga

Kita ke Indonedia pulak kali nie. Kali nie pekena ala-ala Indon pulak. Tak payah pi jauh-jauh, kat area Bertam juga. Bertam nie boleh diistihar sebagai Bertam Darul Makan, restoran berlambak yang hairan orang pun berlambak entah dari mana mai. Nie dia Restoran Cak Nga Ayam Penyet.
Restoran Ayam Penyet Cak Nga


Macam biasalah untuk makan malam. Sampai ke restoran, cuaca pun OK, kami pilih dok kat luar ja. Sampai saja pelayan dah tunggu. Layanan kat sini memang terbaik. Menu pun sampai.  Pilihan makanan kebanyakan rasa indon, dah memang kedai ala indon. Tapi ada juga nasi ayam dan char koew teow.

Menu Restoran Ayam Penyet Cak Nga.


Dah sampai ke restoran Ala Indonesia apa lagi, pilih menu indon lah dan yang pastinya kena cuba menu yang menjadi papan tanda restoran, Ayam Penyet. Hidangan boleh kata cepat sampai terutama char koew teow tak pedas untuk si kecil, A Firas dan N Fatini dan yang besar S Sarah.
Char Koey Teow

Tak berapa lama ayam penyet dan asam pedas daging tetel pula menyusul. Ayam penyet datang dengan 2 saiz, M dan L. Aku pilih ayam penyet saiz L, boleh tahan besar ayam yang diberi, rasanya ayam potong empat kot. Kira nasi dah habis, ayam masih banyak lagi lah.
Ayam penyet

Ammar ambil ayam penyet juga tapi saiz M, ayam mungkin dah potong lapan. Saiz M dan L beza cuma saiz ayam, yang lain seperti tempe, sambal Madura, sedikit kubis dan sup sama saja. Citarasa bagi setiap orang berlainan tapi bagi lidah aku ayam bersama sambal madura tak berapa menjadi, tapi memang kenyang. Berbaloi dengan harganya.
Asam pedas deging tetel.


Isteri aku oder asam pedas daging tetel. Daging tetel tu ialah daging yang ada sedikit lemak dengan urat. Daging lembut, boleh tahan sedap juga daging nie.

Suasana dalam dan luar kedai memang selesa, kemas dan bersih



Keseluruhan makan kat sini boleh kata berbaloi sebab saiz yang padan dengan harganya. Restoran nie dibuka dari jam 12 tengahari hingga 11.30 malam setiap hari dan cuti hari Isnin. Lokasi di belakang McD. Lihat kat google map kat bawah.

GPS: 5.517186, 100.450094
 


No comments:

Post a Comment