Tuesday, October 16, 2012

Restoran Minah, Gelugor

Nie cerita dua tiga minggu lepas sebab lama dah tak buat makan-makan dengan rakan setugas. Mula-mula ada rancangan nak pi ke Kayu Nasi Kandar ( boleh la kena kayu tengah belakang ) tapi dekat ujung-ujung dah pindah ke Restoran Minah. Aku OK ja, janji makan.
Restoran Minah, Gelugor Pulau Pinang
Dekat ja dengan tempat kerja, jadi keluar ramai-ramai untuk makan tengahari. Manu yang diambil:
Kari kepala ikan, oder 2 kepala. Gigi dah gosok.
Ayam goreng bersos.
Tak tau jangan dok malaysia

Dan tambahan sepring air asam. Susah nak cari yang jenis ada kerisik nie. Mangkuk yang diguna pun klasik.
Piring antik.
Restoran Minah menyediakan masakan ala kampung. Macam-macam ada. Yang terfemes kari kepala ikan, rasa boleh tahan la ( aku bukan reti makan kepala ikan). Menu lain ikan bakar, kari, masak lemak, berbagai jenis kerabu seperti kerabu mempelam dan togeh, ulam ulaman dan sambal belacan dan banyak lagi lah.
Ikan bakar, ulam, sambal, kerabu
Suasana dalam restoran selesa, luas dan bersih. Yang kurang sikit ialah tempat parking yang terhad dan sempit kat depan tu. Jadi kalau sampai sini pandai-pandailah cari parking samaada ditepi jalan besar atau berhadapan deretan kedai kat situ.

Keseluruhan makan kat sini boleh kata sedap dan pilihan makanan ala kampung yang berbagai. Kalau hari kerja, waktu rehat boleh kata penuh kat sini masa makan tengahari
Dah lengang, pakat-pakat balik pejabat.
Restoran Minah terletak bersebelah Maybank Gelugor, 362S Jalan Gelugor, Penang. Nak mudah tengok lokasi dari Google map kat bawah.

View Restoran Minah in a larger map

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...