Ikan Bakar Parit Gabis - Cawangan Kamunting

Nama kedai pun macam bank juga ada cawangan. Seperti biasa outing dengan M Ammar. Hari ini nak istimewa sedikit, isteri aku nak belanja sempena birthday boy, akulah tu. Makan tengahari istimewa. Selepas ke STRATAS ambil Ammar kami patah balik ke Kamunting. Sampai di The BBQ Garage, pekerja disitu baru nak buka kedai. Alamakkk tak jadilah. Malas nak carai tempat lain, kami terus sahaja ke atas lagi dan berjumpa Akan Bakar Parit Gabis (Cawangan Kamunting). Jadi kona masuk sajalah ke situ.
Ikan Bakar Parit Gabis Cawangan Kamunting

Selalu bila lintas dihadapan kedai ni, orang boleh kata ramai juga dengan asap bakar ikan berkepul keluar. Tapi masa kami sampai orang tak ramai, mungkin dah lewat sedikit. Parking mudah disini sebab disebelah kedai ada kawasan pakir yang luas.

Menu lauk disini taklah berderet-deretlah banyak. Tapi bagi aku OK, janji sedap.  Disini ada kari, pajeri, masak kicap, sambal, masak lemak, kerabu, ulam dan yang menarik ada berbagai juadah bakar seperti ikan talapia, keli, cencaru, merah dan sebagainya. Nampak macam biasa-biasa sahaja. Ini yang kami ambil.
Ikan talapia bakar bersama air asam mabeles.

Keli bakar

Ayam bakar.
Nampak biasa-biasa sahaja. Tetapi lepas makan disini, perghhh... memang sedap. Masakan ala kampung disini memang terasa masakan kampung (apa aku cakap nie??? suka hatilah). Ikan bakar dia memang terasa perapan rempah-rempahnya dan yang paling sedap ialah air asamnya. Air asam lain dari yang lain, kalau setakat lihat memang macam tak berapa menyelerakan dengan warna yang kelam dan serabut. Tapi setelah dicicah dengan ikan bakar, terasa nak minta bungkus bawak balik.

Terima kasih iateri aku belanja, alhamdulillah sedap, Tolong abaikan perut yang termasuk dalam gambar.

Warung ini dibuka untuk makan tengahari, jadi kepada yang hendak datang sini, dibawak aku bagi sedikit maklumat:

Ikan Bakar Parit Gabis Cawangan Kamunting
Jalan Kamunting Lama.
(Keluar Tol Taiping (Utara), jumpa simpang empat terus sahaja ke arah Kamunting/Taiping. Dalam 1.5KM, kedai berada di sebelah kiri)

Waktu operasi:
Setipa hari : 12.30 tengahari-5.00 petang

Telefon:
014 - 2506659

Lokasi GPS dan Google Map:

4°53'59.4"N 100°40'53.9"E
4.899827, 100.681634




No comments:

Post a Comment