Selera Warisan Abah - Taiping

Aku kampoi semua kedai makan yang kami pernah sampai di Kamunting dan Taiping. Walau macam tak berapa meriah tapi banyak juga kedai makan menarik disini. Semenjak berulang alik ke Taiping tak pernah lagi ke kedai Tom Yam atau Ala Thai. Entahlah tak pasti.
Penjara Taiping

Kali ini juga bukan kedai Tom Yam 😂😂😂 . Kali ini kami ke Selera Warisan Abah, sebuah warong masakan ala kampung terletak di persimpangan jalan dekat saja dengan Panjara Taiping. Terletak betul-betul di tepi jalan.
Selera Warisan Abah

Waktu tengahari orang boleh tahan ramai juga. Masakan ala kampung memang sedap kat sini. Macam-macam masakan ada. Kari, masak tempoyak, masak lemak, kerabu sambal dan ulam-ulaman dan ada juga bakar-bakar seperti ayam, ikan pari dan keli.


Macam-macam lauk ala kampung ada. Ada banyak lagi lauk tapi aku tak ambil gambar ~ entah pasai apa.

Aku biasa makan tengahari sahaja disini dan amat memenuhi selera aku. Untuk makan tengahari, jangan sampai lewat sangat nanti lauk habis. Sarapan disini aku tak pasti macam mana ~ tak pernah lagi cuba. Kedai ini bagi aku bersih dan selesa ditambah dengan pekerja yang ramah. Harga pula berpatutan. Ramai ibu bapa yang bawa anak outing makan disini.


Ramai ibu bapa bawa anak outing makan disini (ada dua sekolah asrama penuh disini Sek Men Sains Tun Raja Azlan Shah dan Sek Men Sain MARA Taiping). Kalau nak datang, dibawah aku bagi sedikit maklumat.

Selera Warisan Abah
Jalan Kemunting Lama

Facebook: Selera-Warisan-Abah

Waktu operasi:
Buka setiap hari jam 7.00 pagi hingga 5.00 petang.
Tutup hari Rabu

Lokasi GPS dan Google Map:
4°51'44.4"N 100°44'55.9"E
4.862333, 100.748861


No comments:

Post a Comment