Restoran Ansari Famous Cendol - Taiping

Lama tak tulis benda merepak dalam blog ni. Jari pun dah keras otak dah beku nak buat ayat. Cerita lama, tahun lepas. Semenjak Si Abang, Mohd Ammar berasrama di Taiping kami boleh kata dalam setiap minggu ke sana, sementara dia nak biasa di asrama. Selang dua minggu boleh outing, kalau tidak outing kami berkelah dalam sekolah sajalah.

Jadi bila outing maka terjadilah jalan-jalan cari makan disekitar Taiping dan kawasan sewaktu dengannya. Aku tulis ni tak termasuk kedai makanan segeralah. Dia punya iklan dah banyak dalam TV. Jadi tempat pertama kalau tak silap kami terjah ialah di Taiping Mall dan menyantap Marybrown - makanan segera tak perlu aku tulis. Oleh kerana masih awal nak hantar balik asrama semula, kami susuli dengan makan ringan pula di katanya terkenal di Taiping iaitu Restoran Ansari Famous Cendol. Haaa.. itu lah yang femesnya, cendol.
Restoran Ansari Famous Cendol, Taiping.

Jadi sebelum hantar balik asrama kami pekena dulu cendol disini. Nak oder juga pasembur tapi dah habis. Apa rasa cendol disini? bagi aku biasa sahaja tapi santan yang digunakan terasa keaslian dan kepekatannya dan berlemak.
Ni dia cendol yang fames tu.

Oh ya untuk makluman disini cuma jual cendol dan pasembur. Peniaga yang ada disini kebanyakannya Mamak. Jadi jangan bila tengok mamak saja terus minta nasi kandar atau roti canai.
Menu yang ada, jangan dok minta macam-macam pula.

Masa kami datang boleh kata penuh dengan pengunjung. Yang buat cendol memang macam tak boleh berhenti, ada sahaja oder yang datang. Tapi walau sebok, layanan mereka memang terbaik, sentiasa senyum.
Bermain dengan salji.

Semua kena pantas. Oder datang tak berhenti.
Kat depan kedai tertulis cendol ini warisan sejak tahun 1940 dan mereka ini generasi ke 3. Kepada yang hendak merasai cendol Taiping bleh datang ke sini.Baca kat bawah.

Restoran Ansari Famous Cendol
92, Jalan Barrack, 34000 Taiping,
012-562 9440

Waktu buka:
Isnin hingga Ahad : 10.00 pagi hingga 6.30 petang

Lokasi GPS dan Google Map:

4°51'10.8"N 100°44'19.8"E
4.852985, 100.738820




No comments:

Post a Comment