KL - Hari 6 : Cafe Istana Budaya

Selesai memanjat Bangunan KLCC. Dah tengahari. Jadi Maka dulu. Nak balik pun air tak ada lagi. Kali ini diterjah restoran yang berada di perkarangan Istana Budaya.  Tak sangka di Istana Budaya pun ada restoran, ingatkan hanya tempat buat persembahan sahaja.
Istana Budaya

Menu pula ala-ala kampung. Boleh rambang mata tengok menu yang ada. Tempat makan pun amat selesa, luas dan bersih. Layan gambar kat bawah.
Cafe Istana Budaya.
Masak lemak, kurma, asam pedas dan macam-macam lagi.


Bukan setakat makana berat sahaja. Kami datang tengahari pun masih dihidangkan dengan berbagai kuih tradisional dan cucur.

Macam-macam jenis kuih tradisional dan cucuq ada

Alhamdulillah makanan boleh kata semuanya sedap. Lepas makan bolehlah nak lihat-lihat ruang legar Istana Budaya. Kami kan pelancong.


Datang kesini tempat letak kenderaan tak jadi masalah. Terus sahaja masuk dan parking dalam kawasan Istana Budaya. Kepada yang nak datang ke restoran ini dibawah aku letakkan sedikit info.

Cafe D'Istana
Istana Budaya, KL

Telefon:
012-232 3886

Waktu operasi:
Isnin hingga Jumaat : 7.30 pagi hingga 8 malam
Sabtu : 11.30 pagi hingga 8 malam
Ahad : Tutup

Laman web:
https://www.facebook.com/istanajalamasqc/

Lokasi: Carilah sendiri, cari sahaja Istana Budaya.

Selesai makan, bertolak balik. Air belum sampai lagi tetapi banyak kawasan di Selangor dah ada air. Katanya malam nanti air baru ada. Kalut juga sebab malam nanti nak diadakan Majlis Khatam Al-Quran dan kenduri.

Selidik punya selidik rupanya ada masalah lain. Paip SYABAS pula ada masalah. Tawakal sajalah. Petang itu pakat-pakat angkut air dari rumah sedara, mandi pun kat rumah depa juga.

Khatam Al-Quran anak-anak penakan dan juga Siti Sarah dan Muhd Ammar.

Alhamdulillah majlis dapat berjalan dengan lancar dan selamat Siti Sarah dan Muhammad Ammar dan anak-anak penakan lain buat khatam Al-Quran.


2 comments: