Wednesday, August 27, 2014

Popia Mohamad King Alor Setar

Kalau balik kampung kat Alor Setar, waktu petang aku selalu beli cucuq kat tepi Jalan Tun Abdul Razak dekat Taman Koperasi. Sebuah van putih parking betul-betul tepi jalan juai macam-macam jenis cucuq. Kali nie pun macam biasa nak beli cucuq tapi tanpa dirancang ternampak sebuah kereta tolak jual popia basah. Jadi tertambah menu popia basah la pulak kali nie.

DSCF4470
Popia Mohamad King
Popia Mohamad King, bunyi pun dah macam raja. Walau nama popia tapi bukan sekadar popia saja di jual. Ada juga pasembor, bahan-bahan adik beradik pasembur juga la tuuu.
DSCF4467

Kat kereta sorong tu kalau baca betul-betul, boleh tahan dia punya femes siap ada gambar dengan Dr Mahathir dan juga VIP-VIP yang lain. Kira tahap raja jugalah popia nie.

DSCF4469
Menu Popia Mohamad King: Popia basah, popia telur, pasembur.

Walau kereta tolak saja tapi cara buat popia ada ISO. Masa aku pi ada 3 orang pekerja semua pakai unifom biru, yang lelaki tu tokey la kot. Kebersihan kat gerai dijaga bersih, periuk berkilat.
DSCF4471
Tempat pembuatan popia bersih dan kemas.
Sat set popia basah ada 5 biji harga RM 4.00. Besar-besar juga saiz popia tu. Bawak balik rumah, nie dia popia tuuu.
DSCF4472
Bagi aku popia nie boleh kata sedap juga. Sos yang dicalit tak berapa pedas, nak cerita pun aku tak tau. Tapi aku lebih suka popia yang di calit sos merah yang pedas-pedas manis. Apa-apa pun ikut kepada cita rasa masing-masing.

Popia Mohamad King nie terletak ditepi Jalan Tun Razak di Taman Koperasi PKNK, berhadapan dengan Giant Alor Setar, kat sebelah tu ada stesen minyak Petronas. Dibuka sebelah petang saja. Susah-susah sangat tengok kat Google map kat bawah.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...