Monday, May 20, 2013

Baucar Club Card - untung sikit-sikit

Betul ka TESCO plc telah diambil alih oleh syarikat Malaysia? Ada maklumat yang tak pasti kesahihannya telah tersebar kat FB, mengenai Sime Darby telah ambil alih. Dalam dok cari kat internet dapat maklumat TESCO Malaysia merupakan usaha sama antara Sime Darby dan TESCO plc dengan  SIME DARBY memegang saham sebanyak 30% ~ ini pun maklumat tahun 2001.
Tesco Club card dan baucar

Ishhh... tetiba ja tulis pasal saham Tesco ~ nak beli ka?? Saja buat muqaddimah. Yang aku nak tulis ialah mengenai Club Card Tesco. Tak taulah berapa lama dah aku ada kad nie, yang pasti beribu-ribu ringgit telah dilabur kat situ. Dah labur beribu-ribu nak juga rasa hasil pelaburan. Jadi hasilnya adalah dalam setahun beberapa kali dia hantar kupon diskaun dan juga boucar. Dok kumpul-kumpul baucar nie dapatlah hampir RM50.00. Bolehlah tampung sikit perbelanjaan. Untung juga jadi ahli kad nie. Jadi kalau nak untung sikit-sikit bolehlah jadi ahli Club Card Tesco ~ percuma ja.

Aku selalu pi Tesco sebab rasanya harga barang lebih murah dari supermarket besar lain. Tapi ada kawan aku kata kat Mydin lagi murah. Nak beli barang dapur dan berbagai barang lagi mana boleh pi ke Mydin biasa ~ kat situ nak beli kain baju boleh la. Kena pi Mydin Wholesale Hypermarket.

Kat Penang cuma ada sebuah saja tu pun kat belah pulau, Bukit Jambul. Kalau dari tanah besar tak balik modal la pulak nak kesitu, dengan minyak dan tol. Bila lah pula Mydin nak buka kat Seberang Perai atau Sungai Petani?  Bolehlah melabur 100% kat dalam syarikat bumiputra. Sementara tu melabur kat hybrid bumiputra (syarikat bumiputra + syarikat asing) dululah.

1 comment:

  1. x paa....tesco dah ada tanah kat bertam tu...dok perata dah pun....belakang kraftangan bertam nu...lepas ni....kalau x mau p tesco pakat p sunshine plak...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...