Malaysia Ada Banyak Negeri

Selamat....dah habis pilihanraya DUN Sarawak. Lepas ni kalau nonton TV baru tahu Malaysia ada banyak negeri lagi selain Sarawak. Dah tak larat nonton TV asyik-asyik mengenai Sarawak...tak dak tempat lain lagi dah.

Kepada yang kalah biasalah adat dalam politik. Kepada yang menang tunaikanlah janji yang dah ditabur. Aku harap media massa keluarkan senarai projek yang telah dijanjikan seperti projek bina jambatan, jalan raya dan entah apa lagi yang dijanjikan. Senaraikan di muka depan akhbar seperti berita video aksi terlampau bakal pemimpin dan selepas itu buat seperti check-list. Bila sesuatu projek itu siap tanda dah siap. OK dak cadangan tu??

Kepada menteri-menteri dari semenanjung yang turun berkempen ingat tugas anda bukan setakat berkempen sahaja tetapi tanggungjawab anda sebagai wakil yang diamanahkan rakyat untuk membangunkan negara ( bukan untuk sarawak sahaja ) sedang menanti anda. Sekali lagi anda dilantik dan diundi atas kepercayaan pengundi bukan untuk berkempen tetapi untuk memajukan kawasan yang diwakili dan negara.

No comments:

Post a Comment