Dah Pakai Spek Mata

Muhammad Ammar dah pakai spek. Sebelum ini dok tengok dia selalu tengok dok dekat nonton TV. Ingat OK kot, mungkin dia suka nonton dekat. Yang selalu kami syak ada masalh mata kakak dia siti sarah sebab bila berada di kawasan cerah dia selalu mengadu silau.

Adalah dua ke tiga kali pergi kat kedai kaca mata suruh mereka periksa mata siti sarah. Kebanyakan kata masih diperingkat normal walau ada sedikit silau, jadi tak perlu spek mata. Dah sampai situ, Muhammad Ammar juga diperiksa dan mereka kata silau dia tinggi dan ada rabun jauh. Masa kami ke kedai kaca mata ada yang pekedai itu kata kena buat spek sebab ini akan bertambah teruk jika biar lama-lama. Ada juga yang kata tak boleh periksa sebab dia masih kanak-kanak dan perkembangan mata belum sempurna. Mereka nasihat jumpa pakar.

Isnin lepas kami ke kedai spek mata yang kat Pusat Bandar Bertam Perdana, Matahari Optometri. Sebuah syarikat bumiputra. Selepas dia periksa Muhammad Ammar dia juga nasihat pakai spek mata. Dia pun macam suka saja nak pakai spek, jadi terus buat. Pilih la bingkai yang ada sale kat situ. Tak boleh pilih yang mahal-mahal, tak tau apa nak jadi lagi selepas ini. Biar dia biasa pakai dulu.
Hari ini terima panggilan talifon dari Matahari optometri dia kata spek dah siap. Tak mau pi ambil lagi. Balik ajak Muhammad Ammar pi sekali, baru best tengok dia punya gaya.

Dia punya suka pakai spek, katanya lebih cerah dan nampak lebih jauh. Nie dok tengah test spek baruu.

No comments:

Post a Comment