Saturday, September 18, 2010

Puncak Mutiara Cafe - 2

Sekali lagi ke Puncak Mutiara Cafe. Kali ini bersama bapa, mama dan adik aku. Saja nak bawa bapa aku lihat kandang kambing, kot-kot berminat nak buat kat kampung. Kali ini dipilih pondok yang mempunyai pangkin atau meja rendah, sebab senang nak letak Ahmad Firas yang baru 5 bulan kat lantai dan makan bersila.

Masa aku datang ini ada sedikit perubahan dimana ditambah pondok tempat makan dan ada sebuah pondok yang ada air terjun. Menu makanan tak berubah seperti dulu juga.



Kali ini masakan ala thai tak boleh dihidangkan lagi sebab tukang masak masih bercuti raya. Jadi cendawan goreng pun tak boleh dipesan, kempunan lagiii sebab ramai orang kata cendawan goreng di sini sedap.
Kali ini menu yang lain dari kunjungan yang lepas ialah, untuk anak-anak mereka order mushroom soup datang bersama roti bun dan mentega.
Yang ini ibu bapa pula order. Isteri aku order ayam grill yang datang bersama kentang goreng dan coslow

Kambing grill datang bersama roti bun, coslow dan semangkuk sos lada hitam. Kambing yang dihidangkan nampak dalam gambar seperti banyak, yang pastinya sedikit sahaja sebab ia datang daging bersama tulang. Rasa aku lamb chop banyak lagi. Sos lada hitam sedap.
Ini pula adik aku order set nasi briani diberi air asam dan dalca dan dah tentu kambing grill. Air asam tu jangan pandang rendah sebab kalau tambah harga dia RM 1.50 sepiring kecil tuuu.
Air chocolate banana shake dan strawberry shake.
Sampai kat sini acara yang menjadi kegemaran anak aku ialah melawat kambing dalam bangsal. Pusing-pusing tempat ni terjumpa satu banting, haaa tuu dia kambing punya kolestrol rendah, siapa kata tinggi. Jadi jangan takut, makan saja. Apa-apa pun kalau berlebihan memang bawa penyakit.

Lawatan aku yang dahulu ke Puncak Mutiara Cafe klik sini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...