Sunday, September 12, 2010

Damiral's Grill Restaurant - Perjumpaan SKHA

Kali ini aku berpeluang makan di Damiral's Grill Restaurant di Bandar Perda, Bukit Mertajam. Makan-makan ini dianjur oleh bekas pelajar Sekolah Kebangsaan Hashim Awang bertujuan untuk berjumpa semula kawan-kawan lama yang telah belajar bersama ketika di sekolah rendah. Yang alumni nya isteri aku.

Acar dimulai dengan ucapan dan doa oleh bekas-bekas penuntut sekolah tu. Kami sampai pun dah lewat hampir jam 9.00mlm seba jem, raya ke 3 orang kota pulang ke desa.

Suasana dalam restoran suram dan romantik, tapi oleh kerana ada alumni nie jadi riuh juga dalam restoran.

Untuk membuka selera di hidangkan...jang...jeng..jenggggg...aku pun tak tau apa kebenda, ada rasa kentang, mayonis, ikan ada rasa masam..entah lah benda apa. Sebelum datang penganjur dah email suruh pilih menu apa yang berkenan, disenaraikan bberapa menu untuk dewasa dan kanak-kanak.

Untuk kanak-kanak anak aku pilih mushroom soup dengan spaghetti bolognaise.

Sebenarnya spaghetti nie sampai lambat sekali. Tak apa lah aku himpun makanan untuk kanak-kanak dulu. Rasa aku spaghetti ni datang dengan sos tapi yang datang macam kat bawah, hantam saja lah.
Ini nasi goreng untuk budak, gambar dari meja sebelah yang tak ada orang lagi.

Ini untuk bapa dia, kambing datang bersama nasi goreng, acar timun dan air asam ( air asam sedap ada kerisik ).
Isteri aku pilih daging masak hitam kot ( dah kaler hitam), nasi goreng, acar timun dan air asam. Rasa aku pekej nie tak dak dalam menu, mungkin khas untuk program ini kot.
Air pula, honey dew.

Aku tengok menu restoran ini tak ada seperti yang di order, mungkin menu khas untuk program ini. Tokey restoran Damirals ini merupakan kawan kepada salah seorang alumni SKHA.


Gambar sebelum menghabiskan makanan atas pinggan.

Dalam program ni ada cabutan bertuah dan Muhammad Ammar dapat hadiah. Tak sabar nak balik rumah, nak buka hadiah.
Sampai di rumah buka saja hadiah...jeng...jeng...jenggggg...seterika.... hahahahaa . Apa lagi muka jadi masam la. Dia dok harap mainan kot. Tak pa la boleh guna gak.
Maklumat mengenai Restoran Damiral's Grill sila klik. Lokasi seperti kat bawah.



View Damiral's Grill in a larger map

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...