Saturday, November 28, 2009

Sekolah Baru

Dua minggu lepas Siti Sarah dapat surat dari Sekolah Kebangssan Paya Keladi, sekolah yang dia belajar sekrang ini. Untuk tahun hadapan, 2010 dia kena bertukar ke Sekolah Kebangsaan Bertam Perdana. Alhamdullillah jadi kami tak perlu lah nak pikir macam mana nak tukar dia ke Sekolah Kebangsaan Bertam Perdana lagi. Sekolah ini kira berada dihadapan rumah ja, sangat dekat.
Sebelum dapat kesekolah baru ini beliau dan rakan-rakan yang tinggal di Bertam Perdana akan ditempatkan di Sekolah Kebangsaan Bertam Indah sementara sekolah baru ini siap sepenuhnya. Kelas yang akan didudukinya pun dah diketahui. Ketika dia dapat surat ini cikgu dia kata mereka akan berada di SK Bertam Indah cuma 6 minggu sahaja tetapi lepas dua ke tiga hari dia dapat maklumat lagi kata 6 bulan pula. Tak kisahlah janji belajar.

Pelajar yang akan berpindah ke SK Bertam Perdana dikumpul dari sekolah yang berada disekitar Kepala Batas dari tahun 1 hingga tahun 3 dan mereka akan ditempatkan di kelas khas sementara tunggu SK Bertam Perdana siap.

Anak makcik yang bawa van anak aku kesekolah juga kena tukar ke sekolah tu, jadi pengangkutan tak jadi masalah sangat.

Gambar baner dalam bentuk panorama Sekolah Kebangsaan Bertam Perdana aku buat menggunakan beberapa keping gambar yang diambil dari balkoni rumah aku dan dicantumkan menggunakan perisian Hugin, yang boleh didapati secara percuma. Dibawah adalah gambar-gambar yang masih tak bercatum. Lama aku cari kat internet, nak cari software untuk buat gambar panorama, kebanyakan kena bayar, alhamdullilah jumpa juga yang free.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...