Pintu Sekolah Dibuka Semula

Sebelum ini 2 pintu dibuka untuk ibubapa menghantar anak-anak kesekolah, bolehlah satu pintu masuk dan satu pintu lagi untuk kenderan keluar, selepas berita pembinaan bangunan tambahan terbengkalai keluar di akhbar tempatan ( Harian Metro dan Utusan Malaysia) satu pintu sahaja yang dibuka. Kawasan bangunan terbengkalai dipagar dengan zink sehingga ke pintu masuk, hanya dibuat pintu kecil untuk kanak-kanank sekolah melaluinya. Cepat pula ditutupnya bangkai gajah sehingga menyusahkan ibubapa menghantar anak-anak ke sekolah, dimana kenderaan hanya dapat keluar masuk menggunakan satu pintu sahaja. Ibubapa hanya dapat berhentikan kenderaan dibahu jalan yang sempit dan menghantar anak mereka kesekolah, sunnguh membahayakan.


Hari ini aku hantar anak aku ke sekolah, hanya parking dibahu jalan dan membawa anak aku melintas jalan untuk kesekolah. Sampai di pintu pagar sekolah aku disapa oleh Pak Long (seorang staf sekolah), diberitahunya pintu kedua-dua belah telah dibuka. Alhamdullillah, esok senanglah sedikit tugas menghantar anak-anak kesekolah tanpa membahayakan nyawa mereka melintas jalanraya.

Hairan juga kenapa dibuka setelah mereka menutupnya adakah kerana pada hari Sabtu lepas 20hb Jun 2009 sekolah telah membuat Kem Bistari Solat untuk pelajar, ketika aku datang untuk mengambil anak aku waktu tengahari dilihat banyak lah datuk (bukan datuk tua..datuk politik ) yang ada di sekolah, jadi mungkin lah masaalah ini dibangkitkan.

Sekarang ini kalau nak projek jalan dengan lancar mestilah melibatkan pihak akhbar dan pihak politik. Betulkah ayat ini ???

No comments:

Post a Comment