Taman Jubli Perak, Alor Setar


Pagi-pagi kalau balik kampung dan tak ada apa-apa nak buat aku bawa anak-anak ketaman ini. Emak dia kena dera la kat rumah masak membantu mak mertua masak.


Nak bagi bebudak ni happy sikit bila balik kampung, sekurang-kurangnya ada benda menarik yang ada kat kampung. Tak la asyik jalan-jalan ke shoping complex ja.






Taman Jubli Perak yang baru aku pi nie dah di upgrade. Trak jalan kaki dah cantik. Dulu masa aku datang semak dan sistem perparitan tak elok jadi air bertakung. Ketika aku pi ni air tak ada mungkin musim kemarau kot.




Di Kedah ada dua Taman Jubli Perak, iaitu di Sungai Petani dikenali sebagai Taman Jubli Perak Sungai Petani dan yang aku pi ini dikenali sebagai Taman Jubli Perak atau Taman Rimba Jubli Perak terletak di Alor Setar



Kemudahan yang ada seperti trak, alat mainan kanak-kanak, alat bersenam, tempat jalan refleksologi, tempat makan dan yang penting sekali redup dengan kehijauan pokon.
Lokasi keluar tol Alor Setar Utara, jalan terus (Jalan Sultanah ) sehingga jumpa jalan keretapi selepas itu Masjid Sultanah Bahiyah disebelah kiri dan lebih kurang 200m akan jumpa simpang ke kanan ( Jalan Menteri ), masuk terus saja sampai simpang tiga belok kiri, disebelah kiri anda Taman Jubli Perak.

No comments:

Post a Comment