Nasi Kandar Melayu Tikam Batu

Selalu kalau jumpa nasi kandar pasti secara automatik di kaitkan dengan mamak. Tetapi kali ini nasi kandar dikaitkan dengan Melayu. OKlah tetap warganegara. Kali ini kita terjah nasi kandar yang terletak di Tikam Batu yang namanya pun kita jadi konpius, Nasi Kandar Melayu. Ini bukan cerita barulah, kan sekarang PKP.
Nasi Kandar Melayu Tikam Batu
Nasi kandar ini terletak sebuah warong di tepi jalan bersebelahan Masjid Al-Ikhsan. Dibuka dari tengahari hingga malam. Jika datang waktu puncak seperti tengahari pasti terlihat kereta sesak parking tepi jalan di hadapan kedai. Tapi jangan risau sebab parking disediakna diruang kosong bersebelahan masjid. Kalau sampai di waktu puncak juga kadang-kadang kena tunggu meja kosonglah. Tak perlu risau sebab warong ini tak sediakan TV atau wifi jadi sesiapa yang habis makan akan segera keluar.
Pengunjung boleh tahan ramai.


Oklah kita lihat apa menu yang ada. Disini nasi sahaja yang di cedokkan, lauk kena ambil sendiri. Nasi yang disediakan warna kuning, nak kata nasi lemak pun bukan. Saiz nasi yang dicedokkan jangan terkejut sebab banyak, macam nasi tambah. Lauk disini kena cedok sendiri, jadi kena pandai-pandailah nak macam mana atau nak campur macam mana, sendiri kena adjust.
Mcam-macam menu ada.



Antara yang menjadi killer, ayam goreng panas.

Lauk disini gabungan antara masakan ala Mamak dan Melayu. Ada berbagai jenis kari, masak kicap, kurma, sup, ikan masin, ulam dan sebagainya. Jadi tepuk dada tanya selera. Ayam goreng pula antara menu yang menjadi killer sebab digoreng panas-panas.
Dah makan baru nak ambil gambar, tuuu yang bersepah.

Kicap Mudim menjadi peneman.

ABC pun ada.
Selain dari itu ada menu sampingan disediakan disini seperti ABC. Jadi kalau panas-panas boleh pekena ABC. 

Keseluruhan makan disini memang berbaloi. Lauk sedap dan harga pun berpatutan. Cuma tempat duduk kurang selesa sedikit, disebabkan pengunjung yang ramai dan ruang yang sempit. Kepada yang hendak datang sini, aku letakkan sedikit maklumat dibawah.

Nasi Kandar Melayu
(Bersebelahan Masjid Al-Ikhsan) 
Tikam Batu
Sungai Petani.

Telefon: 017-4687760

Waktu operasi:
Sabtu hingga Rabu dan cuti Khamis dan Jumaat. Jam 12 tengahari hingga 11 malam.

Lokasi GPS: 
5°35'14.8"N 100°26'34.3"E
5.587431, 100.442873


Google Map:




  



4 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete