Wednesday, February 17, 2016

De Perahu Cafe Kubang Semang

Cari kat internet tempat western food sedap asyik keluar nama De Perahu Cafe, gambar pun macam menarik. Tanya En Google dimana cafe ini? FB Cafe tak ada alamat dinyatakan, lalu melalui beberapa laman blog terjawablah di Taman Guar Perahu. Ini cerita tahun lepas.

Jadi kami terjah restoran ini berbekalkan alamat yang di perolehi. Boleh tahan jauh juga perjalanan dari rumah. Sampai ke Kubang Semang rasa macam tersesat tapi sampai kesuatu simpang tertulis nama cafe. Haaaaaa laga. Ikut saja jalan itu sampai ke Taman Guar Perahu.

Dah sampai ke taman tersebut, cari pula lorong berkenaan tapi tak berjumpa. Alhamdulillah ketemu seorang penjual burger, diberitahu jalannya. Tuuu dia masuk ke dalam, agak-agak dah nak sampai ke hujung taman ketemu lorong tersebut. Jeng... jeng... jeng... lorong terakhir yang rumah taman lama bersebelahan semak samun. Berjumpa dengan satu papan tanda De Perahu Cafe tapi sangat usang dan semak dan tidak ada manusia yang nak berkunjung  ke situ. Menakutkan.

Buka balik internet cari no talifon. Kali ini talifon terus dan diberitahu tempat yang kami sampai itu merupakan kedai lama mereka dan diberitahu alamat baru di Taman Penanti Indah. Patah balik dan alhamdulillah  berjumpa.
P_20150919_224247
De Perahu Cafe Kubang Semang ~ gambar masa kami dah nak balik.
Perut pun dah lama berbunyi tambah lah bebudak. Masa kami sampai cafe boleh kata penuh dengan pengunjung. Cari tempat yang sesuai dan terus oder. Semua dibuat dengan pantas sebab masing-masing dah kelaparan. Menu pun aku tak sempat ambil gambar. Tak lama hidangan pun sampai. Layan gambar kat bawah.
P_20150919_221734
Spaghetti Carbonara
P_20150919_220218
Chicken Chop
P_20150919_215957
Aku lupa nama meat ball nie.
P_20150919_215842
Spaghetti Olio ~ terpaksa oder sepinggan lagi sebab terlajak sedap.
P_20150919_215830
Fish and Chips

Keseluruhan makan di sini memang sedap. Tak sia-sia datang jauh-jauh hingga tersesat. Nak kena datang lagi ni. Nak kena makan santai-santai sikit tak seperti hari nie makan kelang kabut maklumlah masing-masing kebuluran. Kefe ini bagi pandangan mata aku memang bersih dan hiasan yang sederhana tetapi menarik.
P_20150919_223056
Fatini sedang menghayati spaghetti olio.
Dibawah aku letakkan sedikit maklumat kepada yang nak berkunjung dan merasai sendiri kesedapan masakan barat dan pizza di sini.


De Perahu Cafe
Lorong Penanti Indah 1
Taman Penanti Indah
Kubang Semang, Pulau Pinang.
(Bersebelahan Pasar Awam Penanti)

Dibuka setiap hari dan tutup hari Isnin.
11 pagi hingga 4 petang disediakan set nasi kari atau set nasi asam pedas.
5 petang hingga 12 malam disediakan wester food dan pizza.

Telefon :  017-5171399 / 017-5474804 / 017-5474805

GPS:
5.407545, 100.463313
5°24'27.2"N 100°27'47.9"E

Lokasi dari Google Map:




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...