Thursday, May 31, 2012

Restoran Z'n'A Ikan Bakar : Sekali lagi

Kali nie sekali lagi ke Restoran Z'n'A Ikan Bakar di Sungai Petani. Yang lepas sebab nak sambut hari ibu, kali ini saja-saja pi makan kat situ. Tak ada acara-acara istimewa pun kecuali nak penuhkan perut dan bersantai dalam taman. Nak tau apa menu yang di oder di sidang yang lepas klik Restoran Z'n'A Ikan Bakar.

Dalam perjalanan ke sini, entah binatang apa berlari lintas depan kereta. Tak dapat nak elak, langgar terus. Tak berhenti, teruskan perjalanan sebab kawasan gelap dan kereta dibelakang pun laju. Sampai sahaja, parking di tepi restoran. Keluar tengok, bumper dah berlubang. Alhamdulillah semua selamat ( binatang tu entahlah) dan cuaca pun elok.

Kali nie tak oder set. Jadi pilih-pilih dari menu saja. Nie dia apa yang di oder.
Mushroom Soup dengan roti bawang putih ( garlic bread la tuuu ). Menu untuk Ahmad Firas
Gaya ja lebih.. makan sikit ja
Feberet kakak Siti Sarah, tom yammm. Rasa boleh tahan sahaja tapi bahan banyak.
Nasi goreng seafood. Telur goreng -landfood ???. Tak tau nak komen.
Nasi mendy kambing. Sedap tapi nasi tak berapa lembut dan kambing seperti direbus sahaja. Set nasi mendy datang dengan kambing, kari daging, air asam, sup dan diletakkan sedikit bawang,tomato, lemon dan cabai hijau.
Chicken chop dengan sos mushroom untuk Muhammad Ammar. Ayam terlebih minyak. Yang menarik dan tak jumpa lagi kat mana-mana, sos mushroom. Nampak tak dalam mangkuk sos tu? dalam sos tu di bubuh cendawan yang selalu orang buat cendawan goreng celup tepung. Rasa OK sahaja.
Keseluruhan makan kat sini kali ini kira OK sahaja. Mungkin kepakaran mereka untuk tempahan set seperti ikan tiga rasa dan sebagainya.

Selesai makan, bebudak mana boleh duduk diam.
Sesi lepas makan... kacau si kecil.
Lepas kacau Nur Fatini, ketiga-tiga buat sesi melawat kawasan. Cuaca baik seperti hari ini boleh lepak-lepak disekitar restoran. Ada dibuat seperti taman dikawasan terbuka.

Taman bunian
Kawasan restoran ini walau terletak ditepi jalan tetapi selamat, sebab berpagar.
berkelah tepi air terjun
Sebelum balik aku ambil gambar dalam dalam restoran banyak sikit. Sebelum nie perut dah terlebih penuh, malas nak bangun.
Boleh makan bersila

Selesa

Lokasi di Sungai Petani kalau nak tahu secara tepat klik kunjungan aku sebelum nie Rastoran ZnA Ikan Bakar nie.

2 comments:

  1. aku baru sekali pi tempat ni. sambil dengaq vcd ustaz kazim.

    ReplyDelete
  2. Time aku pi nie Utz Azhar Idrus bagi ceramah. OKlah dari dengar orang melalak ja. Ada kelianan.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...