EXPO Usahawan Bumiputra 2009

Petang tadi aku dan famili ke expo Usahawan Bumiputra Pulau Pinang, acara mula dari 29hb Mei 2009 hingga 7hb Jun 2009 di tapak Ekspo Seberang Jaya. Aku kira pi hujung2 la. seperti biasa banyak produk yang di pamerkan dan yag boleh di test. Tahun ini yang lain aku lihat produk dari AL-ARQAM ada. Mereka menyewa beberapa boot dengan nama Rufaqa dan nama satu lagi aku tak ingat...baner siap dengan gambar Asaari Muhammad.

Yang tak bestnya bilik air udahla kena bayar.. tak la mahal RM 0.20 ja tapi kena beratur....bilik air yang aku pi itu dalamnya ada 4 bilik tapi yang boleh guna 2 saja ( itu pun yang satu lagi tunggu bukan main lama tak ada orang keluar pun....rasa rosak gak kot) jadi kena beratur laaa. kalau nak buat program untuk bumiputra jangan la pandang sebelah mata tentang kemudahan awam yang disediakan. Memalu dan menyusahkan.

Satu lagi aku mushkil ialah dalam banyak-banyak produk bumiputra yang dijual oleh bumiputra tu ada gak produk bumiputra bangladesh, bumiputra pakistan dan sebagainya...mereka menjual karpet, tikar buluh/kayu, tudung dan ada la beberapa produk lagi. Bumiputra ka mereka nie ????

Gerai-gerai yang dibuat pameran/jualan tahun ini agak berkurangan berbanding dengan tahun2 lepas, mungkin gawat kot. Syarikat VPRO yang membuat walldrop kat rumah aku pun ada ambil booth pameran. Tahun nie aku tak dapat la beli rendang tok...mereka tak meniaga kot tahun ini atau time aku pi rendang dah abis jadi booth tutup. Apa2 pun banyak produk bumiputra yang menarik untuk diketengahkan.

No comments:

Post a Comment