Melaka - Hari 3 : Muzium Kapal Selam Klebang

Hari ke tiga di Melaka. Macam biasa waktu pagi bersiram dalam kolam sampai kecut sehingga tengahari. Makan tengahari di rumah cheewahhh macam bapak aku punya homestay. Masak sendiri apa yang ada.

Coconut Shake Klebang

Waktu petang baru pakat reramai ke Klebang. Kalau sampai Klebang pasti ramai yang dah tahu, mesti pekena Coconut Shake yang terkenal tu. Memang sedap pekena coconut Shake waktu petang tambahan pula panas terik.
DSC_0658
Coconut Shake Klebang
DSC_0648

Tak perlu cerita panjang Coconut Shake Klebang nie memang dah femes. Harga minum dikedai untuk Coconut Shake Biasa RM1.90 dan Spesial RM2.40. Jadi apa yang menarik lagi berdekatan Klebang? Dalam 3KM dari coconut shake ini terdapat sebuah Muzium Kapal Selam yang terletak di Dataran 1Malaysia Klebang.

Muzium Kapal Selam

Kapal selam ini didatangkan dari Perancis ke Melaka untuk dijadikan muzium. Hubung kait kapal ini dengan sejarah negara ialah ia menjadi tempat latihan kru kapal selam pertama Malaysia dan juga kos yang tinggi dan teknologi digunakan untuk membawa kapal selam ini. Nak tahu sejarahnya klik sini.

Jom kita lihat apa ada dalam Muzium ini. Layan saja gambar kat bawah.
DSC_0674
Muzium Kapal Selam
DSC_0679
DSC_0681

Dari luar dapat dilihat bertapa besar kapal ini tetapi tak semua tempat boleh dilawati. Ada beberapa tempat yang di tutup, dapat lihat dari jauh sahaja.
DSC_0687
DSC_0690
DSC_0702


Disebelah Kapa Selam ada dua buah jet yang dipamerkan. Jet ini tak boleh masuk, tengok dari luar sajalah.

DSC_0677
DSC_0670

Kepada yang hendak berkunjung kesini dibawah aku letakkan sedikit info.

Bayaran Masuk:
Dewasa : RM5.00
Kanak-kanak (bawah 12 tahun) : RM2.00
Kanak-kanak (bawah 6 tahun) : Percuma

Waktu lawatan:
Isnin - Khamis : 9.00 pagi hingga 5.00 petang
Jumaat - Ahad : 9.00 pagi hingga 6.30 petang
Hari Jumaat rehat antara jam 12.15 tengahari - 2.45 petang

GPS:
2°12'38.0"N 102°11'50.8"E
2.210564, 102.197431

Lokasi dari Google Map:

Comments

Popular posts from this blog

KUP atau Hakiki Dimana Bezanya?

Haji Umrah 2013 : Abraj Al Janadriyah

Nasi Bamboo Sungai Klah