Pasar Tani Mergong

Kali ini kita ke pasar tani pula. Pasar tani yang aku selalu datang bila balik Alor Setar. Pasar Tani Taman Wira Mergong. Apa yang menarik sangat pasar Tani ini? Bagi akulah, yang menariknya ialah pasar tani ini memang luas dan macam-macam ada. Nak habis pusing boleh berpeluh.
Pasar Tani Taman Wira Mergong.

Barangan dari pakaian seperti jubah, tudung, baju kanak-kanak hingga ke makanan seperti nasi lemak, satey, ayam bakar, nasi kerabu, ikan kering, rempah ratus sehingga barang basah seperti ayam, daging, hasil laut segar, sayur-sayuran, buah-buahan. Layan gambar di bawah.
Berbagai jenis jubah dan harga berpatutan.


Peminat jubah, baju kurung dan tudung disini boleh rambang mata sebab ada berpuluh gerai yang menjualnya. Berbagai fesyen dengan harga yang amat berpatutan. Harga disini boleh tawar menawar, jadi pandai-pandailah.
Cadar dari hotel pun ada.

Alas meja.
Biskut dan kerepek pun ada.

Lauk pauk siap pun ada. Beli bungkus balik makan kat rumah.

Haruan dan keli kering.

Ini memang susah dapat. Jeruk maman ~ my feberet.


Pasar Tani ini terletak di Taman Wira Mergong. Lokasi pasar ini disekitar Medan Selera Mergong atau besebelahan dengan Kolej Universiti Insaniah. Dibuka setiap hari Jumaat, Ahad dan Rabu dari jam 7 pagi hingga 1 tengahari. Selalunya awal pagi tak berapa meriah lagi, dalam jam 9 keatas baru pasar ini meriah dengan berbagai jualan.

GPS:
6.143063, 100.359265
6°08'35.0"N 100°21'33.4"E


No comments:

Post a Comment