Tuesday, August 4, 2009

Face Mask

Malam tadi anak aku minta aku beli face mask, katanya cikgu suruh pakai waktu pi ke sekolah, maklum la H1N1 sedang bermaharaja lela.

Hari ini aku pi cari kat Guardian Bayan Baru dekat Giant, ada la, tapi jenis kena ikat, aku tak berapa berkenan la susah anak aku nak pakai, lagi pun face mask tu dok tak tersusun dalam kotak, dia jual satu-satu dan tak berbungkus jadi kalau nak, cashier tu ambil bagi kat kita, jadi segala kuman pasti dah lekat kat situ dan lagi satu tak boleh basuh guna semula.

Aku pun masuk Giant Bayan Baru, pi la ke bahagian penjagaan diri ( yang ada sabun mandi, berus gigi, minyak rambut tuu laa), pusing punya pusing tak jumpa. Lalu aku tanya promoter kat situ " Kat mana nak dapat face mask" dia jawab " Sini ada, lu mau macam mana keping atau cair" dia hulur kat aku yang jenis keping, lalu dia bagi tau " Jenis ini ada dua keping" aku tanya lagi " lepas guna boleh basuh ka?" dia kata " lepas buang boleh basuh muka la". Aku mau yang boleh basuh guna semula.

Lalu promoter tu bagi pulak yang jenis cair, aku belek-belek baru terperasan yang dia bagi tu pencuci muka yang orang dok tempek warna putih kat muka, nama dia facial mask. Bila sebut bunyi hampir sama, jadi silap dari awal lagi, aku cakap kat dia "Sori la saya mau face mask untuk H1N1" dia pun gelak kat aku sambil bagi tau " lu pi ke farmasi, disitu ada la".

Aku beli face mask kat farmasi tempat lain jenis pakai buang, jenis yang boleh basuh tak jumpa.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...