Bihun Sup Along Sg Petani

Satu lagi tempat makan yang di viral di Kedah. Kali ini di Sungai Petani lebih tepat lagi di Tikam Batu. Dah berapa kali dok sebut tempat nie tapi tak sampai-sampai. Hari ini lepas ke kenduri dan jalan balik akan melintas berdekatan kedai ini. Walau perut sudah kenyang tapi nafsu makan masih ada. Cuma nak rasa saja, maklumlah ramai yang kata sedap.
Bihun Sup Along Tikam Batu

Singgahah kami di Bihun Sup Along dihadapan Stesyen Minyak Caltex (dulu Petronas). Kami sampai dah petang dalam pukul 4 lebih. Masa kami sampai orang tak berapa ramai. Oleh kerana perut masih kenyang kami oder biasa-biasa saja. Nie dia apa yang di pesan.
Bihun sup  yang meriah dengan daging, perut dan lemak.Memang terbailk

Tuuu dia, sirap bandung dan teh ais yang meleleh.

Bihun sup disini memang sedap. Sup dagingnya memang sedap ditambah dengan dagingnya yang lembut ditambah dengan lemak (lemak lembik-lembik nie aku suka😁😁) dan juga perut. Kalau nak jaga badan jangan datang sini. Tapi aku tak berapa suka dengan sambalnya. Bukan tak sedap tapi aku lebih suka cabai melaka potong taruh kicap dengan asam limau.
Alhamdulillah jemput makan.

Kalau kereta terhentak lebih sikit tadi mungkin boleh oder bihun sup gear box. Dok tengok meja sebelah yang oder sup gear box, boleh tahan besar juga, boleh makan 3 orang.
Sebelum balik snap sekeping stok gear box yang ada kat situ.


Kepada yang nak pekena bihun sup yang power kat belah utara nie boleh datang ke Along Bihun Sup. Kat bawah aku beri sedikit maklumat.

Alamat:
Hadapan Stesyen Minyak Caltex Tikam Batu Sg Petani.

No Telefon
014-253 2800

Waktu dibuka:
Hari Rabu hingga Isnin jam 10.30 pagi hingga 8.30 malam dan tutup hari Selasa.

GPS:
5°35'05.3"N 100°26'25.3"E
5.584813, 100.440357

Lokasi dari Googel Map.


1 comment: