Wednesday, June 24, 2009

Taman Bertam Perdana - anai-anai lagi

Setelah sekian 3 bulan aku buat rawatan anai-anai, petang tadi anak lelaki aku lihat ada habuk diatas tangga dipanggilnya aku dan isteri dikatanya ada anai-anai. Memang ada kesan habuk tanah diatas tangga bersama bangkai anai-anai. Anak aku yang umur 3 tahun pun dah mengenali anai-anai, itulah kehebatan Bertam Perdana yang dibangunkan oleh Bertam Properties. Anai-anai umpama jadi haiwan peliharaan.
Berbalik kepada kesan tanah tadi, kami lihat ia datangnya dari gambar yang digantung. Diselaknya gambar berduyunlah anai-anai yang keluar dari sarang yang dibuatnya dibelakang gambar itu. Apa lagi, racun penyembur lipas lah aku spray. Anai-anai itu keluar dari lubang paku bingkai gambar. Nasib baik gambar dan frame kayu tak dimakannya lagi, cuma cover belakang sahaja yang dimakan. Banyak juga anai-anai yang menginap dalam bingkai gambar itu. Habis gambar itu kena proses dan di spray ubat lipas. Gambar itu ialah cross stich yang dibuat sendiri oleh Kak Baidah, CC kat opis aku keja, hadiah aku masuk rumah baru. Gambar itu dapat diselamatkan tetapi kena cari cover belakang baru.

Sekarang ini jadi fobia dah nak ketuk paku kat dinding takut anai-anai menyelinap masuk. Anai-anai ni kira sentiasa ada disebalik dinding rumah mencari lubang untuk keluar sahaja.

2 comments:

  1. baru beli rumah kat situ..ngerinya tgk..huhu

    ReplyDelete
  2. Kami kat sini lagi ngeri...apa2 saja barangan kayu kena periksa selalu...tambahan kalau buat kitchen kabinet.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...